Make up institute

Var på UAF-mässan idag med alena,olika universitet/skolor presenterar sina utbildningar. Fastnade för Make up Institute,finns ett program som heter Master Makeup Artist & Hårstylist som jag känner på mig att det verkligen är min grej. Det är det jag vill göra,helt 100 på det,och det har jag varit läänge. Innehåller make up,manikyr,evenemang (t.ex festsminkning, vardagssminkning osv), historia om olika tidsepoker (hur såg sminkningarna ut förr i tiden?), TV film och foto, teater & scen,specialeffekter (t.ex sminka så att det ser ut som avskuren hals sår brännskador osv, kroppsmålning,hår-styling, och information om själva yrket,att marknadsföra sig själv t.ex. Kursen håller på i 20 veckor då man går måndag-torsdag inklusive 2 veckor praktik. Priset för detta är 62300:-, men är det verkligen det här man vill så är det värt det!


Kommentarer
Postat av: Jonna

fräckt.

2008-11-07 @ 00:08:08
URL: http://jonnaa.se
Postat av: Alena Duratovic

bästa :D mamma & pappa ska pröjjsa de åt mig :D:D o du ska också plugga där :D

2008-11-07 @ 17:38:25
URL: http://tequilaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0